ח"כ דודי אמסלם הפתיע: "קורא לממשלה לבטל את מתווה הכותל"

ח"כ ישראל אייכלר הטיח בפני חברי הכנסת של מרצ: "אתם הצהרתם שאינכם מאמינים בה' השוכן בציון. אתם באים לכותל רק להילחם נגד הדת ואל תדברו בשם המאמינים". אייכלר הוסיף: "כנופיות הקרן הרפורמית אינה מייצגת את יהדות אמריקה. הם הסיקריקים הרפורמים שמסיתים נגד ישראל. זה לא מאבק על הכותל. הם רוצים לאסור את הדת היהודית במרחב הציבורי
admin2 2 Comment on ח"כ דודי אמסלם הפתיע: "קורא לממשלה לבטל את מתווה הכותל"

חברי ועדת הפנים של הכנסת, סיירו היום ברחבת הכותל המערבי וקיבלו סקירה על הנעשה ברחבת התפילה ועל מתווה הכותל, בסיומו הטיל יו"ר הועדה פצצה פוליטית כשקרא לבטל את מתווה הכותל שכבר אושר בממשלה • רב הכותל אמר בדיון: "אני מתמודד מול קבוצות קיצוניות שמנסות להבעיר את השנאה חינם. תפקיד לא קל".

ח"כ דודי אמסלם צילום: פלאש 90
ח"כ ישראל אייכלר הטיח בפני חברי הכנסת של מרצ: "אתם הצהרתם שאינכם מאמינים בה' השוכן בציון. אתם באים לכותל רק להילחם נגד הדת ואל תדברו בשם המאמינים". אייכלר הוסיף: "כנופיות הקרן הרפורמית אינה מייצגת את יהדות אמריקה. הם הסיקריקים הרפורמים שמסיתים נגד ישראל. זה לא מאבק על הכותל. הם רוצים לאסור את הדת היהודית במרחב הציבורי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי ועדת הפנים של הכנסת, סיירו היום (ג') ברחבת הכותל המערבי וקיבלו סקירה על הנעשה ברחבת התפילה ועל מתווה הכותל, בסיומו הטיל יו"ר הועדה פצצה פוליטית כשקרא לבטל את מתווה הכותל שכבר אושר בממשלה.

כזכור, חברי הכנסת החרדים החרימו את הסיור בגלל נוכחות נציגי התנועה הרפורמית בסיור. ח"כ מיכל רוזין, שבדרך כלל לא נוהגת לפקוד את בתי הכנסת, התלוננה שלא התאפשר לה להיכנס לעזרת הגברים: "הבוקר, בסיור רשמי של הכנסת, אנחנו נבחרות הציבור, נשארנו מחוץ לרחבת הכותל בעוד שחברי הכנסת התפללו בפנים. באותה צורה ממשלת ישראל מדירה החוצה מליונים מבין יהדות התפוצות והיהדות החופשית בישראל. עבור הממשלה הם יהודים מספיק כדי לעשות לובי למדינת ישראל בתפוצות, אך לא יהודים מספיק כדי להרגיש במדינת ישראל, הבית הלאומי של כלל היהודים."

לאחר הסיור התקיים דיון בכנסת, בו אמר ח"כ נחמן שי: "היום יתקיימו הבחירות בארה"ב. הראשונים שיתגייסו לעזרת מדינת ישראל ויבנו את הגשר לממשל החדש יהיו הקהילה היהודית בארה"ב. הרפורמים והקונסרבטיבים מהווים שני שליש מיהדות ארה"ב. ארה"ב תמיד עמדה לצדנו במצבים המדיניים, הכלכליים והביטחוניים הכי קשים שלנו. הם תמיד היו ויהיו שם. כל מה שהם רוצים זה שממשלת ישראל תעמוד מאחורי ההחלטה שלה. צריך לחזור למתווה וליישם אותו.

ח"כ ישראל אייכלר הטיח בפני חברי הכנסת של מרצ: "אתם הצהרתם שאינכם מאמינים בה' השוכן בציון. אתם באים לכותל רק להילחם נגד הדת ואל תדברו בשם המאמינים". אייכלר הוסיף: "כנופיות הקרן הרפורמית אינה מייצגת את יהדות אמריקה. הם הסיקריקים הרפורמים שמסיתים נגד ישראל. זה לא מאבק על הכותל. הם רוצים לאסור את הדת היהודית במרחב הציבורי. זה מה שמייסד הריפורמה אמר: "היה אדם בצאתך ויהודי באהלך". בכך קבע שיהודי ואדם זה דברים סותרים. הם משתמשים במשטרה ובבג"צ כדי להילחם ביהדות. אני מזהיר את שופטי בג"צ שעל פי החוק אסור להם להתערב במקומות הקדושים. אם הם יתערבו בכותל זו הפרת חוק מצידם".

ח"כ אורן חזן תקף את חברי הכנסת שתמכו ברפורמים ואמר: "אתם רוצים למחוק את היהדות. תגידו כמה כסף אתם מקבלים מהרפורמים, אתם את הנשמה שלכם מוכרים. ברומא תתנהג כרומאי, בכותל תתנהג כיהודי". לאחר מכן הוא הוצא מאולם הוועדה.

ח"כ יואב בן צור: "לא ניתן לאף לפגוע ברגשות המתפללים שמגיעים לשם, ומיליוני אנשים שמגיעים לשם כל שנה, ולא משנה מה המחיר אשר יהיה. אתם מנסים לעורר פרובוקציות".

ח"כ יעקב אשר אמר: "במשך השנים מאות מיליונים התפללו בכותל. נוצרים ויהודים. איפה הפריעו למישהו? כל מה שרואים כעת זו פרובוקציה מתוזמנת ומתוקשרת". על הרפורמים, אמר אשר: "אחינו הם ואני מקווה שיחזרו בתשובה". ח"כ אשר שיבח את יו"ר הוועדה: "אתה דיברת בשם העם, בשם היהודי הפשוט, המסורתי, היופי שבפשטות. ככה חושב רוב העם הזה היושב בציון. ולא אלו שיושבים על מכונות הכסף המשומנות".

רב הכותל רבי שמואל רבינוביץ אמר בדיון: "אני מרגיש המבוגר האחראי היחיד שמנסה לנהל את מה שקורה בכותל מול קבוצות קיצוניות שמנסות להבעיר את השנאה חינם. תפקיד לא קל".

בתום הדיון הטעון, הפתיע יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם כשקרא לממשלה לבטל את מתווה הכותל ולחזור לסידורי התפילה שהיו נהוגים עד היום. לדבריו: "זה ינמיך את הלהבות ויוריד את המחלוקת. העלאת הנושא היא הפוטנציאל הנפיץ. ואם יהודים אמריקאים יעלבו, זה בסדר".

בתגובה להודעתו הדרמטית של ח"כ דוד אמסלם. מסר עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית: "ההודעה חסרת האחריות של יו"ר ועדת הפנים היא נזק אסטרטגי למדינת ישראל. הזלזול המופגן במיליוני יהודים לא רק מקפחת את זכותם של מאות אלפים אזרחים בישראל. ישראל מדינת הלאום של העם היהודי. מה רוצה ח"כ אמסלם, שיהודי העולם יפסיקו לאהוד את ישראל, שיחדלו להגן עליה כמדינה יהודית? קריאתו לרוה"מ לבטל את מתווה הכותל היא חסרת אחריות באופן קיצוני. אני מקווה שרוה"מ, שאני יודע שמחוייב למתווה ועושה מאמצים אדירים ליישמו, ייקרא את ח"כ אמסלם, חבר מפלגתו, לסדר. בדבריו היום הוא הבאיש את ריחה של ישראל בעולם."



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לכל החצופים שמייחסים את התמיכה בארה"ב בישראל לפעילות הרפורמים ובשל כך תוקפים את ח"כ דודי אמסלם
    מלבד העובדה שהרפורמים אחראים למחיקה והיעלמות של מליוני יהודים מזהותם היהודית על ידי התבוללות
    הנה ידיעה שפורסמה בתקשורת שחושפת איזה נזק עושים הרפורמים לישראל מחד ומסבירה למה נזעקים דווקא אנשי השמאל הקיצוני לעזרתתם כאן בארץ
    בדו"ח שמפרסם מרכז ליב"ה, ואשר הוגש הבוקר לחברי ועדת הפנים אשר דנים הבוקר בסוגיית הכותל המערבי, מוצגים מקורות המימון של רבנים לזכויות אדם, המורכב ברובו מרבנים רפורמים.הידיעה פורסמה ופרשנה בערוץ קול ברמה ולפיה: בישראל ישנן 54 קהילות רפורמיות ו-17 מהעומדים בראשן הם חברים ב'רבנים לזכויות אדם' או בעלי תפקידים בכירים בארגון.
    הארגון, הפועל לסיוע לערבים ברחבי יהודה ושומרון ורצועת עזה, היווה חלק ממקורות דו"ח גולדסטון שתיאר את פעולות צה"ל ברצועת עזה כפשעי מלחמה. הארגון אף פועל בקשר הדוק עם ארגון הקיצוני תעאיוש, אשר שנחשף בתחקיר "עד כאן", כי שני הארגונים פעלו לשכנוע פלסטינים להשתלט על אדמות מדינה ביהודה ושומרון.
    מקורות המימון של הארגון, שתקציבו כולל כ-5 מיליון ₪ לשנה, כוללים בין השאר את הקרן החדשה לישראל, וכן קרנות אירופאיות ואמריקאיות שרובן תומכות בחרם על ישראל ומממנות במקביל ארגוני חרם וארגונים פלסטיניים הנמצאים בקשר עם גורמי טרור מארגון החזית העממית.

    על פי הדו"ח, רבנים לזכויות אדם אף מקיימים שיתופי פעולה עם ארגונים פלסטיניים אלו, ומקיימים פעילות ענפה בנגב לטובת הבדואים תוך הכפשת ישראל והשוואת תכנית להסדרת מגורי הבדואים בנגב לאנטישמים ברוסיה, במרכז ליב"ה אומרים כי בעוד הרפורמים דורשים הכרה כזרם ביהדות, בין השאר באמצעות אישור מתווה הכותל, הרי שהדו"ח חושף את פעילותם הבלתי לגיטימית כנגד ישראל וצה"ל.

    לפני מספר ימים חשף ארגון ליב"ה כי מי שעומדו בראש מאבק הרפורמים בכותל הינם אנשי שמאל קיצוני. "הרבה" עידית לב שהובילה את "התפילה השוויונית" היא מנהלת מחלקה בארגון השמאל הקיצוני רבנים לזכויות אדם אשר פועל ליצירת דה לגיטימציה לישראל ובן השאר היה אחד ממקורותיו של דו"ח גולדסטון. לב עצמה היתה ממובילות הפגנה בלתי חוקית של יהודים וערבים כנגד פעילות צה"ל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן.
    גם ראש התנועה הרפורמים העולמית ריק ג'ייקובס שהוביל את התפילה בשבוע שעבר שותף לאג'נדות שמאל קיצוני ובביקור שערך לאחרונה בישראל השתתף בפעילות של ארגון שמאל קיצוני נוסף – רופאים לזכויות אדם – בכפר פלסטיני באזור טול כרם ושיבח את פעילות הארגון, אשר בין השאר מלווה ומסייע בעתירות של מחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. גייקובס אף חבר במועצה הבין לאומית של הקרן החדשה לישראל.

    "הרפורמים מבקשים מצד אחד הכרה כזרם לגיטימי ביהדות, ומצד שני פועלים כנגד צה"ל ומדינת ישראל. צריך להבין שהמאבק הרפורמי לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה שזור באופן מובהק במאבק בפעולות צה"ל כנגד הטרור, וביצירת דה לגיטימציה לישראל ע"י שיתופי פעולה עם ארגוני החרם וארגונים פלסטינים עויינים", אומרים בליב"ה.

  2. 1

    ישר כוח. לב ספרדי מסורתי חם